17 May 2011

laman sosial merosakkan hubungan?tanye diri sendiri..

Punca 1 TWITTER : 
Burung biru yang kuat berkicau hingga kadangkala ikan paus muncul akibat lambakan kicauan yang tidak dapat ditanggung menyebabkan aksara-aksara yang kau taburkan menambah beban hingga muncul paus biru bila kau gunakan laman sesawang (baca : web). Kalau guna 'client', mungkin akaun Twitter kau akan beku sekejap (seperti yang selalu berlaku pada aku).

Kau berkicau dengan sesiapa sahaja sehingga tidak menyedari pasangan kau sedang makan hati. Ah, bukankah ia boleh dibaca oleh sesiapa sahaja (kecuali kau menjadi akaun itu sebagai rahsia peribadi dan meletakkan kunci privasi - macamlah tiada cara benda ini akan dapat dibaca juga kan?)
Ketawa.

Senyum.
Hidup ditentukan oleh diri sendiri.
Kalau kau bising menjerit tanpa ada siapa yang peduli sekalipun, itu tetap kehidupan yang perlu kau jalani.
Itu udara yang perlu kau hirup setiap hari.
Itu tenaga yang kau gunakan untuk kekal berdiri.
Berjalan atau berlari.
Senyum sekali.
Ketawa lagi..

BERSAMBUNG ...

............................................................................................................................................


MUKABUKU



Apa yang kau cuba sembunyikan kadangkala akan terbuka tanpa sengaja apabila ada pihak lain yang tidak tahu apa-apa menandakan kau dengan perkara yang pada kau sesuatu yang rahsia. Contohnya, gambar kau dengan sesiapa yang pada zahirnya kau tidak mahu dilihat oleh pasangan yang mungkin akan cemburu buta. Benda begini kadangkala kita tidak dapat kekang daripada terjadinya.


BERSAMBUNG...

No comments: