27 November 2011

16 November 2011

dont let me go



p/s : kalau dia syg x kan dia buat mcm tu.. terime kite seadanye kan...mcm mane kite bole terime dia dia seadanye assalamualaikum.

15 October 2011

23 September 2011

selamat hari lahir september :)


SEPTEMBER
  • sangat besopan santun dan betolak ansur
  • sangat cermat, teliti dan teratur
  • suka menegur kesilapan orang lain dan mengkritik
  • pendiam tetapi pandai bercakap
  • sikap sangat cool, sangat baik dan mudah simpati
  • sangat prihatin, terperinci, amanah, setia dan jujur
  • sensitif kepada sesuatu yang tidak diketahui
  • banyak berfikir
  • daya penakakulan yang baik
  • otak bijak dan mudah belajar
  • suka mencari maklumat
  • mengawal diri dari selalu mengkritik
  • pandai mendorong diri sendiri
  • mudah memahami orang lain ( daya firasat tinggi ) dan banyak simpan rahsia
  • sukakan sukan, hiburan dan melancong
  • kurang menunjukkan perasaan
  • lama menyimpan jika terluka hati
  • terlalu memilih pasangan
  • sukakan benda yang luas
  • bersistematik
SELAMAT HARI LAHIR 
kepada Bella Ayub yg d sayangi



Dengan ucapan
semoga dikurniakan iman yang sempurna,
akhlak yg terpuji,
pekerti yg mulia,
umur yg bermanafaat,
rezeki yg halal,
ilmu yg berguna,
jodoh yg membahagiakan....
hidup yg dirahmati diDunia dan diAkhirat..







SUPAYA MENJADI SEORANG YG :

•tak kuat marah (MARAH TANDA SYG XPE)
• makin comel
•makin sehat
•makin putih
•makin tinggi
•makin gembira bersama yg tersayang bole gitu? haaha


DAN TERIMA KASIH UNTUK DIBAWAH  INI



:D

Walaupon org kuat merunsing dia still sabar :D
Xpe ujian dalam perhubungan kan bole gitu?
lgi pon sayang awek :)
HAHA

Ape pon umor dah masuk 21 nie d harap kurang2kan lah merajuk tu ye :)
merajuk bile perlu ok :P
ape2 pon ingat 3 ayt yg slalu org sebut tu yeh..
Sy hargai semua pemberian awk tu oke...
Lg 1 slow n steady :D

nanti ade mase jumpa lagi...
mase untuk menabung kekekeke.

assalamualaikum....

p/s : updated sepantas mungkin hehe


01 July 2011

sabar itu indah ^^

Apabila musibah menimpa, perasaan kita tergugat.
Fikiran terganggu dan jiwa bercelaru.
Diri seolah-olah diselubungi kegelapan. 
Namun, 
apabila sabar bertandang, perasaan, fikiran, jiwa, akan stabil semula. diri yang tadinya gelap akan dilimpahi cahaya. 
Benarlah seperti yang disabdakan Rasulullah s.a.w yang bermaksud :
 ' Sabar itu umpama sinar matahari..'


   Walaupun ia panas membahang, tetapi dialah sumber tenaga menyinari alam. Sabar adalah mentari dalam kehidupan kita. Tanpa sabar, kita selamanya berada dalam kegelapan. Dalam Islam, sabar itu terbahagi kepada tiga :
  • Sabar dalam menunaikan perintah Allah
  • Sabar dalam meninggalkan larangan Allah
  • Sabar dalam menghadapi musibah

Jika langit hendak runtuh,
Bagaimana jari hendak menahannya,
Kita hamba yang dibatasi takdir,
Di situlah noktah segala tadbir.

Hitungkan laut kesyukuran,
Di pinggir pantai kesabaran,
Carilah hiknak tuailah iktibar,
Sabarlah dalam bersabar.

Betapa pun terasa pahit,
Janganlah hendaknya dicalar tauhid,
Sesungguhnya sabar itu indah,
Didikan terus daripada Allah.

Ujian itu penebus dosa,
Meningkatkan darjat,
Menambahkan pahala,
Bingkisan tazkirah daripada yang Esa,
Bagai ombak.....
Penghias Samudera...!

22 June 2011

nokia N9 :) -- nak bole?






samsung tab sudah. nyesal lak... doakan2 kesembuhan saya :)

18 June 2011

Perodua Myvi Elegance 1.3, Gambar Dan Harga

Sejak dilancarkan semalam, Myvi Elegance 1.3 telah mencecah 8 ribu tempahan.

Myvi Elegance 1.3, Gambar Dan Harga
Berikut adalah harga Myvi Elegance:

Berikut ialah senarai harga Perodua Myvi 2011 Standard dan Premium -

1) Standard 1.3 SX (M) Solid – RM43,900.00

2) Standard 1.3 SX (M) Metalik – RM44,400.00

3) Standard 1.3 SX (M) Pearl White – RM44,800.00

4) Standard 1.3 EZ (A) Solid – RM46,900.00

5) Standard 1.3 EZ (A) Metalik – RM47,400.00

6) Standard 1.3 EZ (A) Pearl White – RM47,800.00

7) Premium 1.3 SXi (M) Solid – RM46,900.00

8 ) Premium 1.3 SXi (M) Metalik – RM47,400.00

9) Premium 1.3 SXi (M) Pearl White – RM47,800.00

10) Premium 1.3 EZi (A) Solid – RM49,900.00

11) Premium 1.3 EZi (A) Metalik – RM50,400.00

12) Premium 1.3 EZi (A) Pearl White – RM50,800.00

Myvi Elegance 1.3, Gambar Dan Harga
Myvi Elegance 1.3, Gambar Dan Harga
Myvi Elegance 1.3, Gambar Dan Harga
Myvi Elegance 1.3, Gambar Dan Harga
Myvi Elegance 1.3, Gambar Dan Harga
Myvi Elegance 1.3, Gambar Dan Harga
Myvi Elegance 1.3, Gambar Dan Harga
Sumber: ArenaKereta.com

15 June 2011

Wordless Wednesday :) B.A



pakai corel .. sian dak tu sakitt :) moga2 cepat sembuh :)

13 June 2011

^^

When a GIRL is quiet,
Millions of things are running in her mind
When a GIRL is not arguing,
She is thinking deeply
When a GIRL looks at u with eyes full of
questions,
She is wondering how long you will be
around
When a GIRL answers "i'm fine" after a
few seconds,
She is not at all fine
When a GIRL stares at you,
She is wondering why you are lying
When a GIRL lays on your chest,
She is wishing for you to be hers forever
When a GIRL calls you everyday,
She is seeking for your attention
When a GIRL sms's u everyday,
She wants you to reply at least once
When a GIRL says I love you,
She means it
When a GIRL says that she can't live
without you,
She has made up her mind that you are
her future
When a GIRL says "i miss you",
No one in this world can miss you more
than that.

09 June 2011

BILA LELAKI BETUL2 SERIUS DALAM PERCINTAAN….




BILA LELAKI BETUL2 SERIUS DALAM PERCINTAAN….

  1. Kecantikan kamu diketepikan…keikhlasan kamu diutamakan...
  2. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
  3. si dia akan sentiasa menghantar sms..wlpan diblas..ini tnda si dia sentiasa memikirkan kamu… 
  4. Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya.. Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.
  5. Sentiasa menghiburkan hati kamu dikala gundah...Sentiasa bersungguh melakukan sesuatu untuk kamu..
  6. .Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel  Sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati.
  7. Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja
  8. Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebihlebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu..
  9.  Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu. Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya.
  10. Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu.
  11. sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “you masih sayang i?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya..
  12. Tidak suka kamu memakai seksi...kerna tidak suka kamu diperhatikan lelaki lain wlpn berlengan pendek...
  13. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.
  14. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.
  15. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
  16.  Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.
  17.  Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
  18.  Dia tidak suka kamu keluar malam…tanda ingin menjaga pandangan org terhadap kamu...
  19.  Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya. 
  20.  Dia tidak suka ada lelaki lain mendekati kekasihnya.

    HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya…. Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI.
    (●̮̮̃•̃)●̮̮̮̮̃̃•̃̃)
    /█\ /█\♥
    -|| ♥||-    HH - BA :)

    07 June 2011

    itu palsu ... :)

    Salam alaika. . . 


    Selepas selesai menjadi seorang pelajar kursus yang akur menjalani hari hari dengan tugas yang sama  , kini aku sudah bebas daripada segala belenggu mimipi ngeri . Yeahh ! memang ngeri .


    Sebagai seorang penganggur , memang hari hari aku hadap internet , iaitu facebook walaupun kurang aktif dan juga blog . Twitter ada tetapi jaghang jaghang nak online . Gitu . Sampaikan aku tukar header , tukar background . 


    Aku bet macam ramai je yang tak perasaan . Tak pe lah . Aku tak berkecil hati . Tapi ada satu hal yang buat aku kecil hati . Aku pasti ramai juga akan berasa marah dan tak selesa jika kau orang berada di tempat aku .
    Rupa nya ini lah perasaan apabila gambar mereka di gunakan dengan tanpa izin di jadikan default picture bagi akaun mukabuku , Duh!






    Kawan tak nak kalah dengan ghetis je . Sabar je lah . Tak sanggup rasanya nak kutuk bila terpandang gambar sendiri . Tapi itu bukan aku . Nama pun tak nak kalah . Hello , my name is Bella Ayub bukan Fatin .


    Eh , kau orang kalau sayang aku apa kata report kan account tu okay . Klik [SINI] untuk report yang akaun itu palsu .


    Untuk account mukabuku aku yang sebenarnya ialah 




    atau search saja dengan nama



    Till then, Ma'assalamah .

    30 May 2011

    yeahh layan lagu lame

    off balik

    fikirkan.

    ** Gambar-gambar di sini penting untuk dijadikan contoh yang perlu dijauhi bagi wanita-wanita Islam yang lain, bukan bertujuan untuk memalukan dan sebagainya. Ambil iktibar.

    Pilihlah Gaya dan Fesyen Yang Dihormati Dan Dimuliakan

    Pilihlah Gaya dan Fesyen Yang Dihormati Dan Dimuliakan

    Pakailah Baju Labuh Ketika Diluar Rumah

    Pakailah Baju Labuh Ketika Diluar Rumah

    Leggings Ketat Mencemar Maruah Wanita Bertudung

    Leggings Ketat Mencemar Maruah Wanita Bertudung

    Ambil Gambar Manja Diri Sendiri, Tengok Sendiri Sudahlah. Kalau Upload Tanggung Risikonya

    Ambil Gambar Manja Diri Sendiri, Tengok Sendiri Sudahlah. Kalau Upload Tanggung Risikonya

    Wanita Islam, Tolong Berhenti Tempah Baju Kurung Jarang !

    Wanita, Tolonglah Pakai Baju Yang Labuh Menutup Punggung

    Wanita, Tolonglah Pakai Baju Yang Labuh Menutup Punggung

    Pakai Baju Kurung WAJIB Pakai kain Dalam...Jangan Lupa..!

    Apa Matlamat Sebenar Fesyen Muslimah ? Untuk Tayang Kecantikan Ke ??

    Apa Matlamat Sebenar Fesyen Muslimah ? Untuk Tayang Kecantikan Ke ??

    DALAM ISLAM PAKAIAN YANG NAMPAK KETAT ITU TIDAK BOLEH..!!

    DALAM ISLAM PAKAIAN YANG NAMPAK KETAT ITU TIDAK BOLEH..!!

    Wahai Wanita, Jangan Amalkan Kesilapan Ini (Part 1)


    Kesilapan besar:

    Apa tujuan sebenar pakai hijab ? Apa tujuan pakai tudung ? Apa tujuan fesyen Muslimah ?
    Sudah pastinya UNTUK MEMELIHARA AURAT bukannnya UNTUK KELIHATAN SEKSI ! Tudung sudah OK..! Apa pasal gatal sangat mahu pakai skirt macam bukan Islam.
    Nanti, mini skirt pun mahu dicuba...?

    Kononnya tak mahu nampak kaki, jadi ganti dengan memakai LEGGING hitam ketat. Hakikatnya, LEGGING ketat itu masih menampakkan bentuk betis yang sangat ketara. Ia ibarat betis yang telanjang.


    Nasihat:
    Pakailah blouse labuhhhh dengan tudung...
    Tak payah menggatal nak pakai skirt...!
    ..................................................................................................


    Kesilapan besar:

    Sudah bergelar isteri orang. Sudah ada anak. Pergi jalan-jalan dengan family, pakai tudung sudah BAGUS...baju lapang pun sudah OK....masalahnya untuk cover bahagian bawah pakai LEGGING hitam yang ketat pulak...!! Ibarat betis yang telanjang...

    Mana boleh campur aduk pakaian tutup aurat dengan fesyen ketat-ketat wahai makcik-makcik di luar sana ooiiii...!! Itu tutup aurat main-main namanya..

    ......................................................................................


    Kesilapan besar:

    Tudung sepatutnya dipadankan dengan pakaian lain yang menepati ajaran Islam BUKANnya dipadankan dengan baju T-Shirt sendat dan singkat yang menampakkan bentuk badan. Lebih tak sesuai dan kurang ajar, jika tudung dipakai bersama seluar jeans ketat.

    Nasihat:
    Kesopanan pakaian dan maruah diri NO 1.....
    Soal kecantikan dan fesyen letak NO.2...
    ......................................................................................................



    Kesilapan besar:

    Wanita Melayu kerja pejabat di Malaysia ramai pakai style ketat sendat macam ni. Kain sudahlah jenis yang lembut...sendat di bahagian punggung pulak tu...Kemudian mereka pakai pula baju korporat yang pendek lagi kontot tidak cover punggung sepenuhnya. Kesannya, bagi sang lelaki peluang tengok bentuk punggung mereka dengan percuma..

    Nasihat:
    Pakailah baju atau blouse yang labuhhhhhhhh...!!

    ................................................................................................................



    Kesilapan besar:
    Takkan tak tahu LEGGING itu fabriknya nipis, bila diregang menjadi jarang. Ketatnya pula tahap melampau. Warna pula sama dengan warna kulit atau putih. Bila dikenakan air, jadi basah....maka akan ternampaklah seluar dalam yang dipakai di dalam. Itupun nasib kalau pakai seluar dalam...

    Takkan tak tahu, seluar anda sendiri sudah basah lencun..? Takkan tak sedar seluar dalam anda sudah ternampak...? Kenapa anda tidak pergi tukarrrrr seluar mandi yang lebih tebal...?
    Ini bukan suatu yang membanggakan......Istighfar ! Istighfar !
    ..........................................................................................................



    Kesilapan besar:
    Gambar di atas adalah satu bentuk penghijrahan yang salah di sisi Islam. Hijrah haruslah berubah ke arah perkara yang betul mengikut syariah Islam. Contohnya, daripada tidak bertudung kepada 'imej bertudung dan menutup aurat', barulah betul. Bukannya daripada sudah elok bertudung dan berpakaian longgar kepada imej baru berbaju sendat dan memakai LEGGING ketat..???

    Istighfar......

    .......................................................................................................................



    Kesilapan besar:
    Memakai seluar jeans ketat, kemudian memakai T-shirt yang pendek@singkat iaitu tidak menutup hingga ke bahagian bawah punggung. Maka, akan ternampak jelaslah bentuk punggung mereka, walaupun mereka secara fizikalnya mereka berseluar.

    Nasihat: 
    Sebagai wanita Islam, setiap baju yang dipakai untuk keluar rumah haruslah labuh menutup ke paras bawah punggung.

    ...........................................................................................................................


    Kesilapan besar:
    Setelah bangkit dari duduk atau membongkok, sesetengah wanita lalai dan terlupa melabuhkan semula hujung bajunya. Kesan buruknya, akan ternampaklah bentuk punggung mereka di tempat awam. Akan tetapi, terdapat juga segelintir wanita gedik yang sengaja menarik hujung baju mereka ke atas untuk tujuan nampak punggung demi menarik perhatian lelaki. BENGONG.

    Nasihat:
    Terlupa ? Jangan terlupa...!! Baju mesti dilabuhkan semula setiap kali selepas duduk atau membongkok di mana sahaja.


    p/s :sumber dari sini

    24 May 2011

    cendol padang polo ipoh terbaek ^^



    korang x caye korang p la sane..mmg TERBAEKK la cendol kt sane... x gitu cik bella? kan kan :D
    Selamat mencube...

    p/s : akk k**i cendul cancel yee

    .............

    eeee...asyik eee jer... jjjjjj x sabar nk tgk waynag :P ngn tutttt budak T.I tuu.. mapin sane sini :P

    19 May 2011

    30 perkara perempuan x sempat g taw lelaki




    Banyak perkara yang mana perempuan lebih suka difahami secara tersirat. Ye ke tak sempat bagitau? Silakan baca.
    1. Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
    2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
    3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang. Sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan.
    4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.
    5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!
    6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tahu macam mana nak menerima pujian.
    7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.
    8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.
    9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
    10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.
    11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.
    12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat. Tapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.
    13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan.
    14. Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.
    15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.
    16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.
    17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!
    18. Selepas seorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.
    19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.
    20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.
    21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!
    22. Satu ucapan ‘Hi atau Assalamualaikum’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.
    23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
    24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak ‘tackle’ kawan mereka yang paling cantik.
    25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.
    26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.
    27. Senjata wanita adalah airmata!!
    28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.
    29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So, kalau nak memikat wanita pandai-pandailah.
    30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.
    Nota: tidak semestinya 30 perkara di atas semuanya wujud dalam diri setiap wanita. Tapi zaman sekarang ni lelaki pun ramai yang ‘apply’ perkara-perkara di atas tu.

    p/s : eyh bellaayub rindu laa